18 jaar van mijn leven verspild

29 sep

Beste bloglezer

Een beetje overdrijven in de titel is toegestaan zekers?

Ik kan me zelf wel voor mijn kop slaan! (‘Hoofd’ klinkt in dit geval te intellectueel)

De voorbije zondag kon ik de slaap niet vatten. ’t Is te zeggen. Om 21u30 was ik al in dromenland. Dus inslapen was het probleem niet. Maar rond 3 u schoot ik wakker en bleef ik woelen in bed, beseffende dat ik zo nog kon blijven liggen totdat ik een ons woog. Ik achtte de te laat verorberde pizza verantwoordelijk, maar het enige dat ik uit wraak kon doen was hem bij gelegenheid uitschijten. En die gelegenheid was nog niet daar. Om mijn partner niet wakker te maken besloot ik na een lamlendig kwartier om stilletjes naar beneden te sluipen. Ik kroop achter de computer en amuseerde met me facebook en blogs lezen. Ik had natuurlijk ook andere nuttige dingen kunnen doen, zoals de was insteken of soep koken, maar daarvoor was ik dan net weer niet wakker genoeg (en vooral te lui).

Een klein anderhalf uur later zocht ik terug de bedstee op.  Binnen de kortste keren dommelde ik braafjes in om om 6u wakker schieten bij het nieuwsbericht. Bleek ik een fantastisch astronomisch fenomeen gemist te hebben: de combinatie van een totale maansverduistering en een bloedmaan. Had niemand mij even kunnen verwittigen op facebook?

Knudde toch!

12 Reacties to “18 jaar van mijn leven verspild”

  1. chrissebie 29 september 2015 bij 6:51 pm #

    Haha wat een giller van formaat! Ik ben hier luidop in de lach geschoten!

    • Joke 30 september 2015 bij 5:29 pm #

      allee, heeft mijn flater toch een beetje nut gehad.

  2. Menck 29 september 2015 bij 8:14 pm #

    En zeggen dat het via alle kranten, tv-journaals, blogs, radionieuwsberichten en zelfs bij de plaatselijke slager werd aangekondigd.
    Tss.

    • Joke 29 september 2015 bij 8:18 pm #

      Ja, ik wist er van, maar had niet in de mot dat het dan was. Blame it on the pizza!!!

  3. Affodil 30 september 2015 bij 6:13 am #

    Zelfs op mijn blogje was het nog eens extra aangekondigd. 😉 Het was best wel de moeite om voor uit bed te komen/blijven. Maar niet getreurd: binnen 18 jaar heb je een valabel excuus om naar de andere kant van de Atlantische Oceaan te trekken om daar te gaan kijken naar de heruitzending.

    • Joke 30 september 2015 bij 5:31 pm #

      Jouw blog is voor mij een tijdje spoorloos geweest. Maar dat euvel is inmiddels verholpen. Toch jammer dat je geen bloedmaan hebt kunnen zien. Ik vermoed dat dat hier wel gelukt zou zijn.

  4. yab 30 september 2015 bij 10:00 am #

    Je bedoelt een combinatie van een supermaan en een totale maansverduistering. 😉 De bloedmaan is een gevolg van de maansverduistering.

    • Joke 30 september 2015 bij 12:50 pm #

      Inderdaad! (blozende smiley) Blame it nogmaals on de pizza.

  5. Sandra de Koning - van de Pol 30 september 2015 bij 10:15 am #

    Haha! |Dat is zeker suf maar zorgt er wel voor vermaak ;-))

  6. misssexandthecity 30 september 2015 bij 8:45 pm #

    Ik wilde opstaan daar ik normaal altijd wakker word en zelfs meerdere keren, maar neen, dan was het nodig om een volledige nacht door te slapen :-),…

  7. De Fruitberg 10 oktober 2015 bij 5:49 pm #

    Hier is die bloedmaan ook aan me voorbij gegaan. Ik zat in Zuid-Frankrijk voor mijn werk, ’s avonds om 11h00 aangekomen op ’t hotel met een taxi die me de volgende morgen om 07h15 kwam ophalen was nog eens opstaan halverwege een beetje van ’t goede teveel

Plaats een reactie