libi-wat?

18 Dec

Mijn man en ik trainen bij een gezellig loopclubje. Gisteren was er een loopmaatje jarig en hij trakteerde met sprankelende cava en quasi-ambachtelijke bitterballen van Kwekkeboom. Dit laatste is een beetje een interne joke. Enkele jaren geleden bestelde een ander loopmaatje tijdens een loopstage aan de kust, nadat we ongeveer 20 km gejogd hadden en een terrasje aandeden, twee porties bitterballen. Voor twaalf stuks betaalde hij liefst – doch niet graag – achttien euro. Dat het ronde Kwekkeboompjes betrof, bood maar een schrale troost. Bij hem lieten die peperdure snackskes een bittere nasmaak na. Doch wij hebben een club-anekdote die hem de rest van zijn leven zal achtervolgen.

Om half tien waren we terug thuis. We hadden een miezerig weertje getroffen, dus een warm badje zou wel deugd doen. Misschien niet heel milieuvriendelijk, maar wij badderen bijna altijd samen, dat scheelt toch wel een slok op een borrel. Niet voor niets trouwens dat we een kuip kochten met het stopje in het midden. Als ik even een geheimpje mag verklappen: een beetje alcohol werkt nogal libidoverhogend bij mij. Eén glaasje is genoeg. Overschrijd ik deze hoeveelheid, dan heeft het eerder een slaapverwekkend effect.

Tot zover deze inleiding.

We stappen dus uit onze auto en ik was behoorlijk “in the mood” en dat op een doordeweekse woensdag. Totdat mijn man zijn eerste loopschoen in onze hal neerpootte. De natte afdruk van zijn zool tekende zich haarscherp af tegen onze pas gepoetste vloer.

“Wat doe je nu?” kreet ik “Daar gaat mijn libido.”

“Je libido?” vroeg hij verbaasd. En hij keek verward en mogelijks ook lichtjes beteuterd in de richting die mijn wijsvinger aangaf, namelijk daar waar zijn voetafdruk geëtst stond op onze grijze vloer.

“Neen, niet mijn libido. ’t Is nu mijn libiDON’T.”

Na deze magnifieke woordspeling bleven manliefs ballen verbitterd achter…

17 Reacties to “libi-wat?”

  1. Menck 21 december 2014 bij 7:10 pm #

    Ik durf wedden dat het die avond uit de hand liep.

    • Joke 21 december 2014 bij 9:56 pm #

      Niets gemerkt, dus goed opgekuist, mocht dit het geval zijn. En dat stemt me dan weer…

  2. misssexandthecity 21 december 2014 bij 9:37 pm #

    Ik zou zeggen, pak u op donderdag een glas cava en geniet van het libido effect :-),……..

    • Joke 21 december 2014 bij 9:54 pm #

      Zonder durft het ook al eens lukken hoor :-), maar niet op een donderdag, want dan werk ik van 8u15 tot ongeveer 20u15 en dat is niet erg libidobevorderend!

  3. Christel 23 december 2014 bij 10:17 pm #

    En hij heeft niet snel de vloer gepoetst? 😉

    • Joke 23 december 2014 bij 10:31 pm #

      Neen, zo snugger is hij blijkbaar niet. De plaat daarentegen…

Geef een reactie

