waarover ik in 2015 zoal had kunnen bloggen

15 Dec
  • over mijn nieuwe verslaving: eind 2014 heb ik mezelf immers thee en kruideninfusies leren drinken. Het heeft ongeveer tien pogingen gekost om dit te kunnen zonder lelijke gezichten te trekken. Waarom ik het per se wou? Ik vond het immers sneu voor mezelf dat ik mijn handen niet kon warmen aan een kopje dampend vocht, zoals mijn loopmaatjes dat plachten te doen na ons wekelijks zondagochtendloopje tijdens de wintermaanden.  Koffie en chocomelk waren voor mij uitgesloten, maar inmiddels drink ik dus sloten thee en kruidentreksels. Ik kan er zowaar een boek over schrijven.
  • over mijn lopende verslaving: eind 2015 zal ik de kaap van 2000 kilometers overschreden hebben, als god/God belieft tenminste, en hiermee breek ik dan mijn eigen record, dat hoogstwaarschijnlijk niet zal verschijnen in mijn (minder anonieme) loopblog, die nog meer op zijn gat ligt dan deze.
  • over mijn stokpaardjes: lopen, eten en thee. Volgens Tia kan ik nergens anders over praten, maar ze vergeet dat ‘stront’ ook nog een favoriet thema van mij is.
  • over Artes eerste zweefvlucht als soliste. Gelukkig dat ik er niet bij was toen ze voor de allereerste keer alleen van de grond ging. Op vlak van loslaten kan dat tellen, Eilish! Onvoorstelbaar eigenlijk dat je op de leeftijd van 16 al alleen mag zweefvliegen.
  • over de vluchtelingenproblematiek en hoe ik mij mateloos geïrriteerd heb aan de opmerkingen van sommigen op de sociale media: sommige mensen hebben echt wel een groot gebrek aan inlevingsvermogen en beseffen niet half hoe goed ze het hier hebben. Ook dat appelen met peren vergelijken stoort me mateloos. Daarmee wil ik niet zeggen dat we iedereen kunnen of moeten opvangen, maar zoals sommigen zich erover zitten te verkneukelen als er mensen verdrinken, vind ik écht beneden alle peil.
  • over het toenemend extremisme en hoe dit tot extreme reacties leidt, ook in mijn naaste omgeving. Ik vind het ongelooflijk jammer dat sommigen alle moslims over dezelfde kam scheren. Zelf wil ik ook niet van pedofilie beschuldigd worden na al die pedofilieschandalen in de katholieke kerk, ook al voel ik me minder en minder tot die gemeenschap behoren.
  • over de vergeten tampon (hoe stom kan een mens zijn!) die mijn leven een halve week op zijn kop zette en die leidde tot een hysterische gesloten blog waarmee ik enkele lezers nodeloos ambeteerde. Alsnog mijn excuses hiervoor.
  • over hoe ik mijn naïef ideaalbeeld van een multiculturele samenleving heb moeten bijstellen. Op vlak van de erkenning van gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen is er nog een hele weg af te leggen. Anderzijds, het vrouwenstemrecht hier bestaat nog niet langer dan een kwarteeuw dan ikzelf. Mag ik dus hopen dat er op relatief korte termijn veel kan veranderen of ben ik dan weer naïef?
  • over de workshop die mijn echtgenoot volgde over insecten en wormen eten.
  • over het insecten- en wormenpakket dat hij bijgevolg besteld heeft. We eten nu wekelijks een zelfgemaakte wormenburger. Echt waar! Ik heb toch maar gezegd dat hij dat niet meer moet bestellen, wegens te duur. Hij betaalde vijftig euro voor nog geen 100 g. Tel maar uit!!
  • over de verslaving van mijn man aan Catawiki. Bijna wekelijks komt hier een pakketje toe met van alles en nog wat: medailles, etsen, degens,… We kunnen bijna een museum beginnen. Gelukkig heeft hij een gemakkelijke vrouw die hem maar laat begaan.  Maar telkens zeg ik hem toch: nu houdt er maar mee op, het is genoeg zo… en ’s anderendaags kan ik dan weer tekenen voor ontvangst. Hij ziet het als een belegging en ik hoop dat hij gelijk heeft. Misschien toch eens een camion inhuren om naar een opname van ‘Rijker dan je denkt’ te gaan.
  • over hoe we deze aardkloot naar de kloten helpen, hoezeer me dit beangstigt en tezelfdertijd hoe lustig ik eraan meedoe om mijn comfortabel leventje in stand te houden.
  • over hoe ik in één blog alles wat ik nog te zeggen had, kan zeggen. Niet veel soeps dus.
18 Reacties to “waarover ik in 2015 zoal had kunnen bloggen”

  1. De Fruitberg 15 december 2015 bij 11:13 pm #

    Ik ben blij dat het ondertussen beter met je gaat. Fijn dat je ook een soort van sneak preview geeft van alle blogposts die je in januari gaat posten 😀

    • Joke 15 december 2015 bij 11:27 pm #

      Het zijn allemaal bijna-blogs geweest, dus wie weet… Mocht ik verstand hebben van foto’s maken, was er misschien al een wormenblog geweest. Maar gemakzucht primeert…

  2. Thomas Pannenkoek 16 december 2015 bij 6:53 am #

    Toch een jaar om nooit te vergeten!

    • Joke 16 december 2015 bij 7:29 am #

      Bwa… dat weet ik niet, eigenlijk wel en gelukkig maar. Vooral de jaren dat ik mijn ouders zal verliezen – ze werden beiden 80 jaar dit jaar, dat vergat ik nog te vermelden – zullen me heugen. Dus geef me nog maar veel jaren om te vergeten.Ook daarbuiten hoop ik dat er niets ergs gebeurt en hierbij steekt mijn pessimisme de kop op, want ik bedenk net dat er ook wel leuke dingen kunnen gebeuren om nooit te vergeten hè.

  3. bentenge 16 december 2015 bij 7:06 am #

    Dank je wel voor dat catawiki inputje. Ik ga later eens neuzen…

    • Joke 16 december 2015 bij 7:24 am #

      Let ermee op, want het werkt erg verslavend. Toen mijn man een Japans zwaard wou aanschaffen en zonder overleg (ik kwam er per toeval achter) een bod wou uitbrengen van €2.000 moest ik toch even slikken. De koop is uiteindelijk niet doorgegaan omdat hij net op tijd tot bezinning is gekomen, maar ik houd mijn hart vast…

  4. Menck 16 december 2015 bij 12:55 pm #

    Hád kunnen bloggen? Waarover je moest geblogd hebben, verdorie!

    • Joke 16 december 2015 bij 3:57 pm #

      Heb ik nu toch! Je bent weer helemaal bij met mijn ‘spannende leven’. O ja, ik heb ook nog mijn sporthorloge laten overrijden omdat ik die voor het wiel van de auto gelegd had (dat kan er maar eentje overkomen) en er huist sinds ongeveer een jaar een éénogige kat op onze vensterbank.

      • De Fruitberg 21 december 2015 bij 3:59 pm #

        Ik ben er ooit in geslaagd om met de grasmachine over mijn uurwerk te rijden

        • Joke 21 december 2015 bij 6:00 pm #

          we kunnen elkaar een hand geven. 🙂

        • De Fruitberg 21 december 2015 bij 6:02 pm #

          Absoluut, omdat mijn hand niet aan die horloge hing toen ik er over heen reed 😉

        • Joke 21 december 2015 bij 6:04 pm #

          gelukkig en hier ook niet. 🙂

  5. Mrs. Brubeck 16 december 2015 bij 3:01 pm #

    Dat is een hele boterham, dan heb ik blijkbaar net op tijd je blog ontdekt voor je alles gaat schrijven!

    • Joke 16 december 2015 bij 3:58 pm #

      Veel te volgen valt hier niet. Toch bedankt voor de interesse. 🙂 Uw blog is me ook niet onbekend, al bleef het tot nog toe bij lurken.

      • Mrs. Brubeck 16 december 2015 bij 4:00 pm #

        Tja, ik kan alleen maar hopen dat je onbevooroordeeld komt lurken dan 🙂
        Reageren mag nooit een verplichting zijn 🙂

  6. kliefje 17 december 2015 bij 6:57 am #

    Hmmmm, ik blijf in mijn hoofd steken op die insectenburgers. Ik moet er niet aan denken!
    En de tampon: niks hysterisch.
    En wbt de rest > meer verhalen in 2016 graag.

  7. Eilish 18 december 2015 bij 9:02 pm #

    Ik ben gewoon blij dat hier nog eens iets geschreven is, mag dat ?
    En je dochter van de grond weten gaan met een vliegtuig … ik zou al gillen in jouw plaats denk ik!

Geef een reactie

