Dag blogwereld

9 Jul

Ik heb je min of meer verlaten. Er was een tijd dat ik je nodig had. Of althans DACHT je nodig te hebben.  Er was een tijd dat ik me aan mezelf ergerde omdat ik niet zonder je kon. Alsof  ik naar je toe gezogen werd. Boos op mezelf omdat ik me niet kon en eigenlijk ook niet wilde losrukken van jou. Ik schreef mijn frustraties weg, o.a. hier en hier en vooral hier. En kwam langzaam tot het besef dat ik het zelf moest doen en niets kon en mocht verwachten van jou.

Dankzij haar nam ik toevlucht tot een oude liefde. Vroeger bedreef ik wel tien maal per week deze liefde, de laatste jaren hooguit enkele keren tijdens een buitenlandse vakantie. Nu moet ik opletten niet te verzuipen in mijn nieuwe verslaving.  Zo verdiepte ik vandaag nog op nuchtere maag in “De hongerspelen” en kwam pas uit mijn warme bed toen het spel uit was en de honger begon op te spelen.

Mijn virtuele leven leeft nog, het ademt net voldoende om in leven te blijven. Sommigen zullen dat gemerkt hebben, anderen niet. Mijn reële leven leeft echter meer dan ooit, in mijn relatie, mijn gezin, mijn job, mijn kleine vriendenkring, mijn oude en nieuwe hobby’s (waarover ik niet ben uitgeweid om je niet te vervelen), mijn onophoudelijke zoektocht naar mezelf waarover ik moedwillig (of is het eerder angstvallig) heb gezwegen…

Mijn huishouden… tja, dat blijft gewoon de vertrouwde puinhoop.

 

 

13 Reacties to “Dag blogwereld”

  1. Rob Alberts 13 juli 2014 bij 10:09 pm #

    Op den duur blijken vertrouwde puinhopen kunststukjes van onschatbare waarde te zijn.

    Vriendelijke groet,

  2. Sandra de Koning - vd Pol 25 juli 2014 bij 9:18 am #

    Heerlijk herkenbaar, fijn om te kunnen lezen! ;-))

  3. Menck 29 juli 2014 bij 8:40 pm #

    Je zal het bloggen toch niet kunnen laten. Wedden?

  4. HansDeZwans 20 augustus 2014 bij 8:33 am #

    En het ontdekken van mooie plaatsjes in Limburg, dat ben je nog vergeten te vermelden. 🙂

  5. Blog Zonder Naam 29 september 2014 bij 1:15 am #

    Bij toeval weer een stuk van je gelezen…. Ook mijn huishouden blijft een vertrouwde puinhoop. Stelt je dat gerust?

Geef een reactie

