de uitnodiging…

13 Aug

Wat doe je als je dolgraag naar de bruiloft wil gaan van een koppel dat je nog niet zo lang kent en dan nog vooral virtueel?  Sleur ze uit hun en jouw virtuele leven, verwen ze met zelfgemaakte lekkernijen, stel je reisplannen uit in functie van hun trouwdatum en laat dit meermaals niet al te subtiel horen en tenslotte: overdonder hen met al de sympathie die je in je hebt, maar zorg ervoor dat het nog sympathiek blijft. Da’s niet zo moeilijk, zelf zijn ze immers immer sympathiek in kwadraat.

Drie keer een gezamenlijke vlucht uit cyberspace is genoeg voor een uitnodiging in de pocket.

‘Standaard’ staat niet in hun standaard woordenschat.  De uitnodiging an sich: authentiek, origineel (behalve de gepikte tekst, alhoewel… die was ook origineel, ’t is maar hoe dat ge’t bekijkt), creatief, kortom ‘helemaal wauw’ en dan blijk je nog niet eens niet de helft gezien te hebben.  Want ze hebben ook nog een filmke geproduceerd. Met echte filmsterren. Sterke karakters.  Ietwat een voorspelbaar einde misschien – gelukkig maar – maar ook met enkele verscholen bleekronde verrassingen. En heb ik hun boek al vernoemd, het derde onderdeel van hun invitatie? Wat mij betreft een bestseller, bijna in één ruk uitgelezen, wat mij minstens één keer straftijd opleverde wegens te laat verschijnen op mijn werk, met een lach op het gezicht weliswaar.

Logeren bij het bruidspaar in spé was uiteraard geen optie deze keer. De B&B was vlug geboekt.

Wordt vervolgd…

14 Reacties to “de uitnodiging…”

  1. March 14 augustus 2013 bij 7:44 am #

    Boek, Boek? Die schrijven zomaar een boek en ik weet dat niet?

    • Joke 19 augustus 2013 bij 9:04 pm #

      Misschien is er nog een exemplaartje over. Je kan het altijd eens vragen. Vragen staat vrij.

  2. micheleeuw 14 augustus 2013 bij 1:06 pm #

    Dat heb je goed voor elkaar gekregen. 😉
    Wens ze alle geluk van de wereld van ons.
    Ik ben ook benieuwd.

    • Joke 19 augustus 2013 bij 9:06 pm #

      Inderdaad! Je kan ze ook zelf alle geluk van de wereld wensen, lijkt me. Het vervolg is minstens even spannend, ik heb alleen geen tijd om het te schrijven.

  3. bentenge 14 augustus 2013 bij 6:40 pm #

    Toppie toppie. Ik had niet eens door dat ze terug aan het bloggen waren, stel je voor. Verder af van een uitnodiging kun je niet geraken 🙂 Have fun !

  4. bentenge 14 augustus 2013 bij 6:43 pm #

    O, wacht even, ze zijn niet terug aan het bloggen, dat is hun “gebeurtenis”site. Ahum, ok. Fast and furious is zelden goed.

    • Joke 19 augustus 2013 bij 9:07 pm #

      jij altijd met je Engelse termen 🙂 Ik zeg altijd: haast en spoed is zelden goed.

  5. Laura - what about her 16 augustus 2013 bij 3:58 pm #

    Hahaha, dat doe je goed! Ik ben erg benieuwd!

    • Joke 19 augustus 2013 bij 9:08 pm #

      Welkom hier. Ben ook al bij jou gaan piepen.

  6. misssexandthecity 18 augustus 2013 bij 8:22 pm #

    Ik ben even gaan kijken, superorgineel,……is een idee dat ik ga onthouden,…

    • Joke 19 augustus 2013 bij 9:09 pm #

      Wat moet ik hier nu van denken? Ook trouwplannen??? Je weet inmiddels dat ik zot van bruiloften ben!

  7. Affodil 19 augustus 2013 bij 10:21 am #

    Zoiets kan je alleen van Zapmoose verwachten. Dat hebben ze heel goed in elkaar gestoken. En nu geduldig wachten tot ze weer aan het bloggen slaan…?

    • Joke 19 augustus 2013 bij 9:09 pm #

      Nog even en hun witte broodsweken zijn om.

Geef een reactie

