een kinderhand is snel gevuld

5 Jan

Ze is graag hip en als moeder wil ik daar gerust een beetje in meegaan, doch binnen de perken uiteraard.

Modieuze schoenen met hoge hakken – zelfs als die verborgen zitten – horen daar niet bij, een overbodige i-phone evenmin en een andere haarkleur mag ze ook op haar buik schrijven. Wel kreeg ze van sinterklaas – ze is nog niet zo hip dat ze deze traditie wou afschaffen – de biografie van tieneridool Justin Bieber in de schoot geworpen, ondanks het gegeven dat ik absoluut geen fan ben, maar wel zo slinks om haar op deze manier minimaal aan het lezen te krijgen.

Ook voor kerst kon er een klein cadeautje vanaf.  Dit laatste bleek een schot in de roos, want haar dag kon niet meer stuk. Voor nog geen euro was ik gesteld in een winkel waar ge eigenlijk uit moet wegblijven, wegens uitermate verdacht van onfrisse werkomstandigheden bij de uitheemse producent en bovendien afgestemd op een verderfelijke wegwerpmaatschappij. Exact negenennegentig cent kostte de zwarte nepbril die haar de hedendaagse look geeft van een hippe nerd. Terwijl haar nichtjes op kerstdag over het scherm van hun nieuwe tablet gebogen zaten, schoof zij haar gigantische bril met zichtbaar plezier in een gecamoufleerd ingestudeerde beweging schijnbaar achteloos wat hoger op haar gepimpte reukorgaan.

Ze is duidelijk nog een kind en ik hoop dat ze dat ook nog even blijft. Eigenlijk ben ik stiekem trots op haar, omdat zij nog oprecht blij kan zijn met een batterijloos kleinigheidje.

4 Reacties to “een kinderhand is snel gevuld”

  1. misssexandthecity 6 januari 2014 bij 2:58 pm #

    Van zo’n blogjes word ik oprecht gelukkig en toveren een glimlach op mijn lippen,….en trouwens aan zo’n bril heeft Chattheo en Carrie ook al heel veel plezier beleeft,……

  2. Joyce 8 januari 2014 bij 7:55 am #

    Ik vind het mooi als de kleine dingen nog zo gewaardeerd worden. In de maatschappij van nu moet alles duur en luxe, een ipad is een gewoon verjaardagscadeau geworden… Waanzin als je het mij vraagt.

  3. chrissebie 8 januari 2014 bij 3:07 pm #

    Wat heerlijk als je zo tevreden ziet! Ik vind echt niet dat een kind van 12 of 13 al een tablet moet hebben of een smartphone. Dat ze heden ten dage een kleine gsm hebben omdat we nu eenmaal in zo’n tijdperk leven kan ik nog begrijpen. Ik erger me blauw aan jonge kinderen met een smartphone. Ze vinden alles normaal terwijl de ouders zich zelf dingen moeten ontzeggen om dat aan hun kinderen te geven. In elk geval, ik kon hen zoiets niets geven.

  4. zapnimf 12 januari 2014 bij 1:16 pm #

    Mijn kinderen waren blij met het cadeau dat ik kreeg (ok, van mezelf). Ook niet slecht, me dunkt. De hongerspelentriologie. En ik was content met hun cadeau (ok, ook van mezelf) Dvd’s die ik ook nog wil zien. Alleman content, olé!

Geef een reactie

