brief aan mijn kinderen

16 Jul

Hallokes,
Vooraleer jullie verder lezen nog even dit: niet vechten om deze brief, want de andere brief in de omslag heeft dezelfde inhoud. Zo hebben jullie dus elk een eigen exemplaar.
Hoe valt het jullie mee daar? Hebben jullie al nieuwe vrienden gemaakt? Is het eten lekker? Hebben jullie ook nieuwe tekentechnieken geleerd? Doen jullie ook nog andere leuke dingen buiten tekenen? Vast en zeker wel en we zijn benieuwd om jullie verhalen te horen.

Nadat we jullie hadden afgeleverd, zijn we bij Eilish op bezoek geweest. Je weet wel, de mama van Piepedolleke (die jullie op de blogmeeting bij Zapnimf ontmoet hebben) en Poppemieke. Het was er supergezellig. Bovendien had ze lekker voor ons gekookt. We hebben afgesproken dat het nu hun beurt is om eens af te komen. Maar dan zorgen we er natuurlijk voor dat jullie dan ook van de partij zijn.

Verder gaat alles zijn gewone gangetje. Alhoewel? Toen ik gisteren vertrok op mijn werk, zag ik van ver twee lichtjes knipperen. Het bleken de pinkers van onze auto te zijn. Geen flauw idee hoe dat dat kwam. Blijkbaar had ik per ongeluk op een knopje gedrukt dat dient om de vier pinkers (voor en achter) tegelijkertijd aan te zetten als waarschuwing, bv om de chauffeurs achter ons te verwittigen als er ineens file is. Gevolg? De batterij plat, waardoor de auto niet meer startte. Toen heb ik moeten wachten op een mijnheer van Touring Wegenhulp, een dienst die hulp biedt bij dergelijke stommiteiten. Omdat dit ongeveer een uur zou duren heb ik een ijsje gekocht om mezelf te troosten. Met maar liefst drie bollen! Die zaten op een gewoon hoorntje en dat was werkelijk geen zicht. Het was een hoge, wankele constructie en ik moest supersnel likken om te beletten dat het erg begon te druppelen. Ik kreeg er plakhanden van en ook veel bekijks. Zo’n hoog ijsje zie je immers zelden. Na een klein uurtje was de man van Touring Wegenhulp eindelijk daar. Ik heb hem geen hand gegeven om hem te begroeten, want we zouden aan elkaar zijn blijven plakken. Hij keek me wel een beetje vreemd aan. Achteraf zag ik dat ik een grote ijsjessnor had. Ik leek wel een walrus!

Later op de dag zijn papa en ik gaan fietsen en hebben we gezellig op het nieuwe terras gezeten van mijn loopmaatje Mariet (die met het schattige zoontje). Papa had er twee kabouterbiertjes gedronken. Toen we later gingen slapen, snurkte hij zo hard dat ik van ellende in één van jullie bedden ben gekropen. Ik zal maar niet zeggen wiens bed, maar Justin Bieber was er ook. Ik heb zelfs de deur moeten dichtdoen, omdat papa’s gesnurk nog te goed hoorbaar was! Wat een geluk voor jullie dat we dit jaar twee aparte kamers hebben geboekt voor onze reis naar Wenen. Hopelijk verkopen ze er nergens kabouterbier.

Vandaag ben ik heel sportief geweest en met de fiets naar het werk gegaan. Dat is bijna 28 km en ik ben ongeveer 1u en 22 minuten onderweg geweest. Na het werk is papa mij tegemoet gefietst, zodat ik de hele weg terug niet meer alleen hoefde te fietsen. Onderweg zijn we ergens iets gaan eten. Gezellig onder ons tweetjes. Uiteraard hebben ons wel afgevraagd hoe het jullie vergaat daarginder. We denken wel dat jullie het naar jullie zin hebben. Zaterdag zullen we horen of dit klopt. Papa en ik kijken er alleszins naar uit!

Lieve groetjes, een dikke knuffel, een natte mamazoen en tot heel binnenkort

mama

PS1 Er is een klein leugentje geslopen in deze brief. Rarara waar…
PS2 Papa mag ook nog iets zeggen… euh… schrijven hieronder. Hopelijk kunnen jullie het lezen.

10 Reacties to “brief aan mijn kinderen”

  1. madddox 17 juli 2013 bij 5:25 am #

    ontroerend mooi….

    • Joke 26 juli 2013 bij 4:29 pm #

      Zo mooi dat ons Tia de brief niet eens helemaal heeft uitgelezen! Ze vond hem te lang. ‘k Was weer even uit het oog verloren dat niet iedereen even graag leest.

      • madddox 27 juli 2013 bij 10:22 am #

        misschien moet je hem nog eens apart afdrukken en ergens bij oude foto’s van vroeger steken? het zal ooit een mooie herinnering zijn, zeker weten!
        fijn weekend

  2. bentenge 17 juli 2013 bij 7:30 am #

    Tsss, kleine leugentjes 🙂

  3. Eilish 17 juli 2013 bij 7:35 am #

    Dat meen je nu toch niet, 4 pinkers aanzetten en dat niet horen als je de wagen verlaat, maar dan wel niet kunnen slapen van het gesnurk van je man (en bij Justin Bieber dan weer wel) Begrijpe wie het begrijpen kan 😉

    • Joke 26 juli 2013 bij 4:31 pm #

      Af en toe heb ik een groot Bridget Jones gehalte.

  4. misssexandthecity 17 juli 2013 bij 10:21 am #

    Zalig hé, de tijd voor jullie alleen 🙂 :-), maar ook ik mis Chattheo,……en zal blij zijn dat ons gezin weer compleet is,…….en ik me weer kan druk maken in het pubergedrag :-), kwestie om wat inspiratie te hebben voor mijn blog,…..:-), en 28 km enkel, dat is al een hele sportieve prestatie,…….geniet van jullie momenten!!!

  5. Christel 17 juli 2013 bij 4:54 pm #

    Tijd voor jullie beiden is ook nodig. Wij zijn ook Mothership in persoon en H.T.B. in persoon, ook mama en papa, maar ook man en vrouw. En dat moet je zeker ook eens dubbel en dik in de verf zetten door eens dingen onder tweetjes te doen.

  6. micheleeuw 18 juli 2013 bij 2:22 pm #

    Geniet van jullie tijd alleen !
    Het leugentje ? Ik denk dat het 4 bollen ijskreem waren. 😉

    • Joke 26 juli 2013 bij 4:33 pm #

      Dat had het inderdaad kunnen zijn! Ik sta ervan versteld hoe goed men iemand kan kennen, louter via de blog. Het was echter de walrussnor. Voor één keer had ik goed opgelet of alle smurrie rond mijn mondhoeken weg was.

Geef een reactie

