wat als… dan is…

11 Mrt

wat als…

…je virtuele leven belangrijker dreigt te worden dan je echte leven…

…je het maatschappelijk belang van je blog schromelijk overschat…

…je je zodanig in het verhaal van andere bloggers/facebookers verdiept, dat het leven van je gezinsleden, familie en vrienden IRL aan je voorbij dreigt te gaan…

…je partner en zelfs je kinderen je terecht bekritiseren wat betreft je ‘out of control’ computergebruik…

…je jezelf een computermomentje van vijf minuutjes gunt en dit telkens uitloopt naar minimaal vijftig minuten…

…je niet aan jezelf wil toegeven dat je verslaafd bent…

…je je virtuele alterego sympathieker begint te vinden dan jezelf…

dan is…

het hoog tijd om afstand te nemen, zodat je je échte leven terug krijgt!

16 Reacties to “wat als… dan is…”

  1. Billy 12 maart 2013 bij 3:54 pm #

    ik denk ook vaak hetzelfde,
    maar in elke hobby kruipt wel tijd…
    Maar je moet doen wat je zelf het beste vindt, Joke!

  2. micheleeuw 12 maart 2013 bij 6:22 pm #

    Is het echt zo erg ?
    Daarom dat ik niet twitter of fb. Het is tijdrovend genoeg om alle blogs te volgen die ik graag lees. Met de pc-spelletjes en tv, geen wonder dat ons huis niet afgewerkt geraakt. 😉
    Je stop toch niet met bloggen, hé. Dat zou pas jammer zijn !

  3. Menck 12 maart 2013 bij 7:55 pm #

    Waarom zou je moeten stoppen? Probeer in de eerste plaats een gezond evenwicht te vinden tussen het echte en het virtuele leven, waarbij het eerste uiteraard veruit primeert op het tweede. ’t Is een kwestie van planning, karakter en overeenkomsten. Succes alvast!

  4. missexandthecity 14 maart 2013 bij 10:07 pm #

    Ik pleit hier ook schuldig,….ik steek ook veel tijd in mijn virtuele leven, maar het is mijn hobby en de enige die ik kan beoefenen zonder mijn gezin teveel schade te berokkenen. En er is niks mis met tijd voor jezelf vind ik, maar evenwicht moet er zijn, zo is dat met alles in het leven,……..maar dat komt vanzelf wel, geven en nemen 🙂

  5. Deborah Hamar 17 maart 2013 bij 1:35 pm #

    Ja het is niet gelogen, er gaat veel tijd zitten in al dat vertiuele “gedoe”
    Gelukkig haal ik er zelf wel veel plezier uit. Belangrijk is een evenwicht te vinden tussen alle twee.

  6. chrissebie 19 maart 2013 bij 12:07 pm #

    Ik sluit me volledig bij je aan! Deze morgen werkte internet niet en ik was al een overlevingsplan aan het bedenken! Gelukkig kreeg ik het terug aan de praat!

  7. Affodil 26 maart 2013 bij 7:55 am #

    Bij ons is de pc een gezamenlijke hobby. Manlief zit met zijn foto’s en tekeningen en opzoekingen op internet aan het éne bureau. Ik zit er naast aan het andere met mijn blogs, foto’s en video’s en mijn eigen opzoekingen, e.d.
    Al lig ik tegenwoordig ’s avonds vrij snel in bed met een boek. Orders van de hond. Om klokslag 20:00 staat die naast mijn stoel te janken en ze stopt maar als ze zich tegen mij kan opkrullen op haar dekentje. 🙂

Geef een reactie

